Medical Taping

Elastisch therapeutische tape is een katoenen strip met een zelfklevende laag van acrylaat. Het wordt gebruikt met de intentie om pijn, ongemak en belemmeringen op te heffen en houding te verbeteren.

Voordelen

• Water proof
  • Elastisch (geen beperking in bewegelijkheid)
  • Geen irritaties
  • Direct afname van pijn
  • Direct meer ondersteuning en vermindering druk

Wanneer medical taping?

• Spierblessures en verbeteren spierfunctie
  • Reduceren van ontstekingen of vochtophopingen
  • Houdingscorrectie
  • Ter ondersteuning van gewrichten
  • Behandelen van klachten door overbelasting (zoals tennisarm, golfelleboog)
  • Pijnvermindering
  • Hooikoorts

Medical taping werkt ook goed ter ondersteuning van gewrichten. Zo wordt het ook vaak gebruikt na een verstuiking van de enkel of verzwikking van de knie. Medical taping vermindert ook pijnklachten en heeft een herstellende werking op de bloedcirculatie en lymfeafvoer.

Toepassing van medical taping

Het is aan te raden de huid niet in te smeren met lotion voorafgaand aan het tapen, hierdoor hecht de tape niet goed. Verder is het prettig als de plek haarvrij is zodat de tape beter blijft zitten. De tape is anti-allergisch en ventileert goed, hierdoor kun je er goed mee douchen, zwemmen of sporten. Hierna kun je de tape droog deppen. De tape kun je 5 dagen laten zitten. Om de tape te verwijderen kun je deze vochtig maken en mogelijk in combinatie met wat olie rustig lostrekken.

Wordt medical taping vergoed?

Medical taping wordt vergoed onder reguliere fysiotherapeutische behandeling. Er zijn dus geen extra kosten voor.

Producten die we gebruiken

We vinden het belangrijk om tijdens ons werk ook zo duurzaam mogelijk bezig te zijn. Los van een sterk en vitaal lichaam is het ook belangrijk wat je er in stopt en welke producten je gebruikt. Om die reden hebben we ook bewust gekozen voor bepaalde oliën e.d.

100% Organic

Alles is duurzaam

Chemical-Free

Oliën voor massage

Fresh & Healthy

Drankje bij aankomst

Bij Jaron terecht gekomen met langdurige kuit- en knieklachten. In no time verbetering merkbaar. En inmiddels klachtenvrij. Jaron denkt met je mee ipv aan te geven wat je allemaal zou moeten laten. Een groot pluspunt! Dus zoek je een fysio die met je meedenkt, zou (sport)doelen niet uit het oog verliest, jou simpelweg goed helpt en ook nog eens vermakelijke verhalen aan de behandeltafel heeft…? Neem dan contact met Jaron op!

R. Esselbrugge

Vragen?

Heeft u vragen? Of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact met ons op.

Chat openen
Vragen kan je ook via de chat stellen.
Hoi, kan ik je ergens mee helpen?