Behandelingen waar wij in geloven

De fysiotherapeut van Fysiotherapie Haarlem Centrum is deskundig op het gebied van bewegen. Hij behandelt patiënten die in het dagelijks leven een belemmering of pijn ervaren bij houding en beweging. Bij ons kunt u terecht voor al uw fysieke klachten.

Lichamelijke klachten kunnen ontstaan door diverse oorzaken. Samen kijken we naar de oorsprong van uw klacht, hoe deze te behandelen en te voorkomen in de toekomst.

De ervaren fysiotherapeuten maken gebruik van verschillende behandelmethoden.

01.

Dry needling

Dry needling, soms ook intramuscular stimulation (IMS) genoemd, is een behandelmethode waarbij met een naald in verdikkingen (knopen) van een spier wordt geprikt. De behandeling wordt onder andere toegepast voor de behandeling van myofasciaal pijnsyndroom, stijfheid en pijn in de spieren.

02.

Medical Taping​

Elastisch therapeutische tape is een katoenen strip met een zelfklevende laag van acrylaat. Het wordt gebruikt met de intentie om pijn, ongemak en belemmeringen op te heffen en houding te verbeteren.

03.

Triggerpoints

Myofasciaal pijnsyndroom (MPS) is een chronische pijnconditie die gekenmerkt wordt door pijnlijke knopen in een willekeurige spier. De knopen worden “myofasciale trigger points” (MTrP’s) genoemd en zijn nagenoeg vergelijkbaar met de “tender points” bij fibromyalgie.

04.

Orthopedische revalidatie

Het doel van orthopedische revalidatie is het verbeteren van jouw mobiliteit, coördinatie, spierkracht, stabiliteit en uithoudingsvermogen. Middels specifieke oefeningen verbeteren we de belastbaarheid van bijvoorbeeld jouw knie, schouder of heup. Samen met jou stellen we een specifiek behandelplan op waarbij rekening wordt gehouden met jouw wensen en behoeften.

05.

COVID revalidatie

Bij het oplopen van COVID-19 gaan het uitvoeren van activiteiten en uw werk erg moeizaam. Daarnaast zal u ook vermoeidheid, spierkrampen, benauwdheid en een verminderde conditie ervaren. Om dit te verbeteren wordt er oefentherapie, ademhalingsoefeningen en goede adviezen gegeven om beter om te gaan met uw energieverdeling.

06.

COPD

Bij COPD heeft u last van benauwdheid en krijgt u steeds meer moeite met het uitvoeren van allerlei activiteiten in het dagelijks leven. De progressie van de ziekte kunt u tegen gaan d.m.v. conditietraining, ademhalingsoefeningen en daarnaast krijgt u adviezen in het uitvoeren van de activiteiten.

07.

Claudicatio intermittens

Claudicatio intermittens wordt ook wel etalagebenen genoemd, hierbij heeft u pijn in uw benen tijdens het lopen. De voornaamste behandeling is gesuperviseerde looptraining met daarnaast een samengesteld kracht- en cardiotraining.

Producten die wij gebruiken

Wij vinden het belangrijk om tijdens mijn werk ook zo duurzaam mogelijk bezig te zijn. Los van een sterk en vitaal lichaam is het ook belangrijk wat je er in stopt en welke producten je gebruikt. Om die reden heb wij ook bewust gekozen voor bepaalde oliën e.d.

100% Organic

Alles is duurzaam

Chemical-Free

Oliën voor massage

Fresh & Healthy

Drankje bij aankomst

Ontzettend goede ervaringen met dry needling behandelingen van Jaron. Er was een aantal behandelingen nodig, maar al wel direct een merkbaar verschil en nu zo goed als pijnvrij. Heel fijn! Serieuze aanpak, maar ook tijd voor een praatje! Ik beveel Jaron zeker aan. Prettige ruimte ook!​

Eiske van der S.

Blijf gezond!

Meld je aan voor de “blijf gezond” nieuwsbrief.
Met persoonlijke tips voor een gezond evenwichtig en vitaal leven.

Chat openen
Vragen kan je ook via de chat stellen.
Hoi, kan ik je ergens mee helpen?